داوود آبداری تفتی مدیر عامل کشتیرانی خزر با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، هزینه کرایه حمل محمولههای کانتینری، دغدغۀ اول صاحبان کالا و مشتریان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار کرد: پس از اعمال تحریمها و محدودیتهای ظالمانه علیه این شرکت و سوء استفادههایی که توسط برخی شرکتهای مرتبط با حمل و نقل کانتینری ایجاد شد، تأمین امنیت و سرعت مطلوب در تحویل محمولههای مورد توجه مشتریان کشتیرانی قرار گرفته است.
او افزود: گواه این مدعا نابسامانی و بهم ریختگی شدید نرخهای کرایه حمل کانتینری در نیمه اول سال ۹۹ است که بنا بر اظهارات مشتریان محترم، نرخهای حمل در بازار، بسیار بالاتر از نرخهای اعلامی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.
به گفته تفتی بهطور کلی نرخ تمام شده کرایه حمل در صنعت کشتیرانی به ویژه در بخش حمل کانتینری تابع عوامل مستقیم و غیرمستقیم بسیاری است که از جمله مهمترین این عوامل میتوان به هزینه سوخت خصوصاً سوخت کمسولفور، عوارض و هزینههای بندری و گذرگاهی مبادی و مقاصد، هزینههای پرسنل دریایی (با اام مطابقت با استانداردهای جهانی) و همچنین هزینههای تعمیر و نگهداری کشتیها (که با توجه به محدودیتهای ایجاد شده به ناچار با هزینهای بالاتر از نرخهای بازار انجام میگردد) و نرخ ارز و غیره اشاره کرد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر که از شرکتهای عضو گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: این گروه صاحب ناوگان ملی و به عنوان پرچمدار و پیشرو در حمل محمولات دریایی خصوصاً کالاهای اساسی کشور است، بنابراین علیرغم ساختار غیردولتی خود، همواره مصلحت اندیشی و نگرش ملی را بر منافع سودآورانه ترجیح داده و خود از مدعیان وم تعدیل در نرخهای کرایه حمل است.
منافع سودآورانه اولویت ناوگان ملی نیست
آخرین آمار کرونا در ایران؛ مجموع مبتلایان به ۸۸۰ هزار نفر رسید
حمل ,کشتیرانی ,نرخهای ,اسلامی ,کرایه ,جمهوری ,کرایه حمل ,جمهوری اسلامی ,کشتیرانی جمهوری ,مشتریان کشتیرانی ,نرخهای کرایه ,کشتیرانی جمهوری اسلامی ,گروه کشتیرانی جمهوری ,جمهوری اسلامی ایران
درباره این سایت